Układanie karton-gipsów na ścianach krok po kroku

Układanie karton-gipsów na ścianach krok po kroku

Postprzez Ddraig » 2013-10-22, 19:32

Witam.

Pracuję jako pomocnik w remontach.
Obecnie robię z ekipą na mieszkaniu, gdzie głównym zadaniem póki co jest położenie karton-gipsów.
Nigdy tego nie robiłem, a chciałbym spróbować. Jednak żeby nie wyjść na kompletnego niewiedzącego, to chciałbym chociaż poznać samą teorię jeśli chodzi o tą czynność.
Wiem, że z praktyką to nie ma nic wspólnego, ale jak mnie szef spyta, czy wiem, albo jak mi się wydaje co należy najpierw zrobić, a ja mu to powiem, no to jego spojrzenie na mnie może być troszkę inne niż jak bym mu nic nie powiedział.
Ściany ogółem są na razie gołe (same cegły, tynku nie ma).

Tak więc:
Proszę o przedstawienie mi instrukcji krok po kroku mocowania karton-gipsów do ścian.
Ddraig
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2013-10-22, 19:25

Re: Układanie karton-gipsów na ścianach

Postprzez kulosi12 » 2013-10-24, 06:16

Niestety, nie bardzo umiem pomóc, nie jestem budowniczym z zawodu, jednak mam takie kartony w mieszkaniu i powiem szczerze, że nie jest to najlepsze rozwiązanie. Niegdyś takie kartony były modne, lecz teraz nie bardzo chętnie je zakładamy..
kulosi12
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2013-10-23, 20:30

Re: Układanie karton-gipsów na ścianach krok po kroku

Postprzez mtsziom » 2013-11-22, 10:53

Nie napiszę poradnika jak to robić, bo po to po prostu bierzesz i kleisz (na placki) :)
Podpowiem na co zwracać uwagę:
1. Obejrzyj dokładnie pomieszczenie i zaplanuj jak docinać płyty. Im mniej docinek tym lepiej.
ad 1. Im mniej docinek tym lepiej ponieważ potem na łączenia pójdzie mniej bandaża, oraz jest mniej szpachlowania. (tak praktycznie :) )
2. Do łazienki i wszędzie gdzie jest większa wilgotność idą zielone płyty, na resztę mieszkania idą białe
3. Zagruntować przed plackami i poczekać, aż przeschnie
4. Otwory na np gniazda rób przed przyklejeniem płyty